Jeszcze do niedawna banki postrzegały gminy jako dostarczycieli tanich środków finansowych, które inwestowane na rynku międzybankowym dawały bankom stosunkowo wysoką marżę zysku. Gminy zaś utożsamiały banki z instytucjami służącymi do przechowywania środków oraz z dostarczycielami bardzo drogich kredytów80. W związku z licznymi zmianami w gospodarce finansowej gmin oraz pojawiającymi się potrzebami korzystania z nowoczesnych produktów bankowych gminy zaczęły szukać takich banków, które mogłyby sprostać tym wymaganiom.
Reforma samorządowa z roku 1999 stawia przed bankami i samorządami terytorialnymi nowe wyzwania w zakresie wzajemnej współpracy. Sprostanie oczekiwaniom współczesnego samorządu, jako coraz bardziej świadomego i krytycznego klienta bankowego, stwarza bankom szansę na umocnienie własnej pozycji dochodowej. Ponadto, banki obsługujące gminy powinny, w związku z istotnymi zmianami prawnymi w zakresie kształtowania rozwoju lokalnego i gospodarki finansowej podmiotów samorządowych, zweryfikować swoje postępowanie i procedury obsługi finansowej gmin. Dostosowanie form i zakresu współpracy wymaga dobrej znajomości specyfiki, potrzeb i oczekiwań samorządu.
git
skomentowano: 2014-01-15 19:08:51 przez: m
Copyright © 2008-2010 EPrace oraz autorzy prac.